انتقاد از برخی سخنان التهاب آور مسئولان/مسجد تجلی گاه وحدت است

 

بارانی امام جمعه شهر هشت بندی میناب استان هرمزگان

حجت الاسلام بارانی:با انتقاد از برخی مواضع برخ مسئولان کشور بیان داشت: محدوه  اختیارات شورای نگهبان مشخص است و نیازی به  طرح مسائل حاشیه که جامعه را دچار التهاب می کند نیست

 

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های این هفته نماز جمعه  با اشاره به روز جهانی مساجد بیان داشت:مسجد  نمادی استوار از تمدن اسلامی است  و مسجد در طول تاریخ ارزش و اعتبار خود را  در جامعه اسلامی حفظ کرده است  و صدر اسلام  از درخشان ترین زمان پیدایی مسجد بوده است و مسجد  علاوه بر آنکه مکانی برای عبادت بود کانونی نیز برای فعالیت های  سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و قضایی  در صدر اسلام بود .


وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم مشورت های کلیدی سیاسی ، اجتماعی و نظامی را  در مسجد انجام می دادند و مسجد محل تعاون اجتماعی و وحدت جامعه بود و مسجد همواره محل بصیرت افزایی و پیوند دهنده دین و سیاست بوده است.


وی در ادامه با اشاره به روز پزشک و بزرگداشت ابن سینا این روز را به جامعه پزشکی  تبریک گفت.


امام جمعه هشت بندی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مسائل هسته ای و منطقه بیان داشت: برخی ساده لوحان داخلی تصور می کنند به واسطه مذاکرات هسته ای  و برجامی که  به تعبیر مقام معظم رهبری تکلیف آن چه در ایران و چه در آمریکا مشخص نیست و بلاتکلیف است امریکا دست از دشمنی با ایران به بهانه متن توافق مشتر ک بر می دارد  که این تفکر اشتباهی است .


وی در ادامه افزود: برخی به دنبال حذف شعار مرگ بر امریکا و پهن کردن  فرش قرمز زیر پای مقامات امریکایی  در کشور هستند .


رئیس شورای فرهنگ عمومی در هشت بندی و توکهور  در ادامه افزود: همگان بدانند که چه توافق هسته ای به سرانجام برسد یا نرسد امریکا  دشمن اصلی ایران و سردم دار استکبار  و مصداق عینی شیطان بزرگ است و این حرف بی ربطی نیست و شاهد آن اظهارات کنونی مسئولان آمریکایی است.


وی در ادامه افزود رهبر انقلاب بیان داشته اند که امریکا به دنبال نفوذ همه جانبه  به دنبال توافق هسته ای در کشور بوده اند  و باید مسئولین کشور به جای بیان مسائل حاشیه ای و کم اهمیت  که در جامعه التهاب و جو روانی ایجاد می کند  به دنبال بستن راههای نفوذ غرب در کشور باشند .


خطیب جمعه هشت بندی در ادامه با انتقاد از برخی مواضع برخ مسئولان کشور بیان داشت محدوه  اختیارات شورای نگهبان مشخص است و نیازی به  طرح مسائل حاشیه که جامعه را دچار التهاب می کند نیست  .
وی در ادامه با اشاره به برخی تغییر و تحولات در منطقه  به ایراد چند نقطه پرداخت:


حجت الاسلام بارانی در ابتدا بیان داشت که سعی اش همواره بر این بوده است که در تریبون نماز جمعه فقط برای رضای خداوند و مصالح مردم در نظر گرفته می شود و اگر انتقادی  بوده است در رستای مصالح مردم بوده است  و تصریح خدمت رسانی مسئولان به مردم بوده است.


حجت السلام بارانی در ادامه افزود: مسئولان باید بدانند ائمه جمعه جهت خدمت رسانی به مردم حضور دارند  و فلسفه وجودی حضور مسئولان خدمات رسانی به مردم است.


وی در ادامه افزود: انتخاب بخشدار از اختیارات دولت است و بنای دخالت در کار هیچ ارگانی ندارم و اجازه  سوء استفاده از تریبون نماز جمعه به کسی داده نخواهد شد.

 


وی در ادامه افزود: مردم  مراقب باشند که در زمین جریانات سیاسی بازی نکنند  و اولویت پیشرفت هر منطقه وحدت و انسجام مردم است .


وی در پایان از زحمات بخشدار سابق محمد سلمانی به صورت ویژه قدردانی نمود و بیان داشت حمایت  های که همواره صورت می گیرد از شخص نیست بلکه حمایت از ویژگی ها و عملکرد مناسب است.


وی در پایان برای بخشدار جدید آرزوی موفقیت نمود.

منبع :پایگاه خبری هشت بندی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط آرش

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)